nyamuk nampak jer kecil. tapi kalau kena gigit kena berwaspada. banyak penyakit berbahaya yang berpunca daripada gigitan makhluk kecil ini. antaranya ialah penyakit malaria dan denggi. kedua-dua penyakit ini boleh membawa maut jika tidak dipantau seawal waktu terkena gigitan nyamuk.

paling tidak pun kalau digigit nyamuk, ia akan memberi kesan gatal yang akan menyebabkan kita menggaru bahagian gatal tersebut. perbuatan menggaru ini jika berlarutan tanpa kawalan, akan menyebabkan kulit melecet dan berdarah. ini boleh membawa kepada masalah lain pula.

saya berikan tips untuk hentikan perbuatan menggaru akibat gatal daripada kesan gigitan nyamuk. dapatkan sejenis minyak yang dikenali sebagai minyak herba asmak keluaran syarikat minyak herba asma mujarab sdn bhd.



minyak ini mampu memberi kelagaan kepada bahagian yang gatal akibat gigitan nyamuk atau serangga berbisa. minyak asmak ini adalah minyak pelbagai guna. banyak kelebihan dan kegunaannya. selain daripada mengelakkan menggaru akibat kegatalan, ia juga terkenal dengan kemampuan melegakan semput asma kepada bayi.

penawar asma pada bayi ini boleh didapati daripada pengedar dan stokis berdaftar dengan harga rm39.00.

jadi tips untuk kurangkan kegatalan akibat gigitan serangga senang jer.. sapu jer dengan minyak herba asmak.

Advertisement

Next
Newer Post
Previous
This is the last post.

0 comments:

Post a Comment

 
Top